Tuesday, October 4, 2011

ECC Malacca Jamboree a.k.a Burung Hantu

ECC Malacca Jamboree a.k.a Burung Hantu
Date: 01-October-2011
Total Distance: 45kilometer
Total Rider: 1800
Position: Not Qualified

Last year 2010 position aku di ECC Malacca agak membanggakan no 155 from 1500 peserta, so tahun ni aku bernekad nak improved position aku below 100. Melihatkan total peserta 1800 orang mungkin sedikit susah namun berkat usaha dan latihan yang aku lakukan insyaallah.




Berehat sebentar di R&R Seremban menatikan rakan2 yang lain.











Posing dulu, bersama Ketua Kumpulan "GAGAK HITAM" he..he..













Sebahagian rakan2 pujMAC yang menyertai Kayuhan Burung Hantu Malacca 2011, sempat lagi berposing buat kenang2an.

Sebahagian comment2 kawan2 di FB

Ahmad Najib Habeb barisan hadapan yang mantap ! ... sorry geng tak join. lemau skang








Posing jangan tak posing sebelumbermulanya Jamboree.








Bergaya dulu he..he..

Tepat jam 8pm semua rider dah mula berpusu-pusu menuju kegarisan permulaan, terasa betul seperti seorang rider pro apabila dikelilingi penonton setiap penjuru stadium.



Suasana dipermulaan, GHAIRAH + TERUJA dimana kayuhan kali ini dikepalai wajah2 bakal champion. Aku bermula hanya 2-3 basikal dibelakang Shahrin Amir. Kecewa bila Shahrin Amir ada kerana sudah tentunya peluang aku nak jadi Champion terlepas he..he..







Tepat jam 8.30pm semua peserta dilepaskan, akupun apa lagi kayuh sekuat mungkin, kayuhan road sejauh 7 kilometer harus dipergunakan dgn sebaik mungkin. Dah tarik sampai 40km/h tapi aku tengok semakin kuat aku tarik semakin jauh Shahrin Amir..huh..huh..








Kayuhan sejauh 7 kilometer road dipergunakan dengan sebaik mungkin, aku kira platon yang dihadapan, kutoleh kebelakang sayup pelaton ke2 ku tinggalkan emm.. terasa kuat jugak aku kayuh. Selepas 7 kilo maka bermulalah acara offroad dimana tayar mula cecah forest..gelap gulita ku rasa, seorang demi seorang ku tapau dan tak kurang juga rider yang tapau aku..he..he..tapi yg pasti mission aku untuk dapat below 50 harus kuusahakan.



Masuk ke kilometer 19, aku mula rasakan yg jentera aku seolah-olah seperti ada masalah, hati dah mula berdetik "Tolonglah jgn ada masalah technical dalam hutan gelap gulita ini" . Finaly sangkaan kutepat belaka. Dikilometer 21 dan checkpoint 2 jentera aku mengalami kerosakkan pad RD. Ternyata aku terpaksa menarik diri di Kayuhan Burung Hantu Jamboree 2011






Sebahagian comment2 kawan2 di FB

Zaida Mohamed Kasim alamakkk
Asmahwati Binti Yunus ciannye....
Zafizal Ismail Apsal chif, rd problem ka, trail mcmana ok ka?
Zahirah Mohamed Zahir giant cedera lagi....huk,huk,,huk...
Jeff Battlax Arramak....xpe chif janji selamat..
Zafizal Ismail Tak pa, jgn frust techno problem,nanti try lagi jamboree angry 'owl' bird taun depan
Cheah Seng Ho aiyoyo...
Gerjan Migchels Bad luck, unfortunately i had same experience also a few times. Time for a Rohloff ?
Assry Nasir My rd problem, I'm push to the limit.
Sulaiman Lv Norain sabo jer lah... biase ah tuh... dugaan seorang pengayuh tegar. hehehe...
Sulaiman Lv Norain rd rosak x pe, leh cari lain. jgn tuan rosak, udah la...
Ahmad D'Emi Mohamed aiyo
Faizel Comelfz eeee....ngeriiii...!!
Kamarul OnRail xtr 10speed dah terbayang-bayang...
Sulaiman Lv Norain xtr??? yessss... leh wat alasan ngan mek nih... hehehe...
Fid Mohamad ‎;( harap2 bkn salah si ketam..
Joe Zain XO terus... Gerenti puas.
Assry Nasir Fid: ketam memberi extra tenaga,tapi ini mechanical problem. Arash happy dpt overtake saya...:(
Fid Mohamad hahaaa.. skali skala dia dpt potong.. klu x mana dia dpt chance potong chif. abis mcmna balik kat starting point? naik lori kaaa?
nasihat: "pastikan bukak jersy dulu sblm naik lori :)"
Assry Nasir Ha. Ha...niepun dah bukak jersy ni ..ramai sangat yg menegurnya..
Anafiah Zolkaply cuba lg..
Assry Nasir Ha..ha..lori ni bau taik lembu daaa...
Hairi Jasadi Aduhhh...nasib x berapa baik...yg penting rider nya ok.
David Thean sampai masa utk hup grade la.....
Zafizal Ismail Up teruss 29'ers mcm david
Zulkiffli Bin Abdul Rahman Tak pa cif.......cuba lagi lain tahun.
Rostan Sari Aiiyaaa.. Over power ni..
Tania Hisham oh tidak.....
Shamsul Saaedin Tak per Cif, teknikal problem jer tu, Saya perasan Cif kat CP2 tu kat weightbridge...ni jamboree jer..ride for fun and health...
Tumulak Neutron relax..its normal bro.. :)
Atan Kim aduhai sayang....kena repeat nie cif
Assry Nasir repeat tahun depan.
Jinggo Haluan Kiri i saw u!! wajah keciwa kat cp3! cp terbaek lalu anjung rumah! try lg next year cip!
Islah Mohd cubaan ni bro....cuba lagi
Islah Mohd RD ni patah ker aper ni?
Assry Nasir Rd tak patah, tapi stooper gage yg patah...




Inilah wajah insan yang "TERKECEWA" gambar ini sempat dirakamkan oleh Cikgu Nasir di checkpoint 2, dimana aku sedang menunggu musuhku iaitu "LORI" untuk dibawa pulang. Sejarah pertamaku dlm Jamboree pulang dengan LORI.











Walaubagimanapun aku tetap berbangga dengan pencapaian aku dimana aku berjaya sampai ke CP 2 21 kilometer dengan catatan 1h:09m:42s kalau dikira dgn teori mungkin aku boleh habiskan kayuhan dgn catatan masa mungkin below 2.5 hour.






Inilah namanya adat bertanding, ada menang, ada kalah, ada ynag kecewa. yang pasti ECC Burung Hantu memang best. Antara Jamboree yang terhebat aku sertai pada tahun ini. Insyaallah umur panjang 2012 pasti aku datang lagi.


assry nasir

No comments:

Post a Comment

MY Endomondo