Wednesday, October 12, 2011

Entah Berapa Kali Azam Da!!!

" Masuk hari ini cukup lah 7 hari aku tak merokok cam iklan TV lak"


Masih aku ingat lagi kata2 azimat ini apabila aku mendirikan rumahtangga pada awal 2000. Kata2 yang pasti membuatkan wife aku naik bosan dah jemu.

Sisuami: Dengan penuh rasa bangga berkata "Nanti dah ada baby abang akan stop smoking"B-) B-) B-) B-)
Siisteri: Tersenyum bangga (betapa bertuahnya mendapat suami yang perihatin) :love::love:



Jenama yang sudah sinonim dlm hidup aku


Hari berganti hari, minggu berganti minggu dan tahun berganti tahun namun Sisuami tetap dengan masih menghisap rokok, Sisiteri saban hari menanti dengan penuh sabar namun tiada sebarang perubahan.

Itulah diantara petikkan2 yang masih aku ingat dan GAGAL :(( aku penuhi. Bukan aku tak cuba namun amat payah untuk aku lakuakn. kali pertama aku pernah berhenti merokok selama 6 bulan..tetapi GAGAL:((, kali kedua selama 3 bulan tapi GAGAL :(( sehinggalah aku mendapat 2 anak gadis yang comel namun tabiat merokok masih GAGAL :(( aku lawan.

Masuk hari ini dah 1 minggu aku tak merokok, dan ini adalah cubaan aku kali ke 3 dengan harapan aku mampu melawan NAFSU MEROKOK nie. Bukan la aku nak tunjuk hebat tapi aku nak tunaikan janji aku yang telah aku luahkan 11 tahun yang lalu.

AZAM buat kali ke3 BERJAYAKAH AKU!!!

So aku akan terus mencuba untuk kali yang ke3nya, harapan aku semoga berjaya hendaknya. USAHA TANGGA KEJAYAAN. So nasihat aku kepada yang baru nak mula2 merokok tu tak yah fikir la..bukan mudah nak berhenti.


asri nasi
12-October-2011

No comments:

Post a Comment

MY Endomondo